29, 30 & 31 oktober 2024 | Evenementenhal Gorinchem

In gesprek met | Bible League

Bible League verspreidt Bijbels en Bijbelstudiemateriaal zodat overal ter wereld mensen Jezus Christus kunnen leren kennen. De kern van ons werk is Project Filippus. In Handelingen 8 legt Filippus de Ethiopische reiziger de Bijbel uit. Wereldwijd trainen wij mensen om ook een ‘Filippus’ te worden en met mensen in hun eigen omgeving de Bijbel te bestuderen. Soms kunnen ze niet lezen. Dan bieden we eerst onze Bijbelse Alfabetiseringscursus aan, waarmee ze aan de hand van de Bijbel leren lezen en schrijven. Onze ervaring leert dat ongeveer een kwart van de deelnemers aan Project Filippus daarna zelf een Filippus wordt. Zo groeit de groep verder en kan er een christelijke gemeenschap ontstaan. Vervolgens bieden we onze Gemeentestichter Training aan. Iemand die zich daartoe geroepen voelt en daar geschikt voor is leiden we op om leiding te geven aan deze nieuwe, christelijke gemeenschap.

Eén van de levende voorbeelden van de impact van Project Filippus is Diokno uit de Filipijnen. Hij vertelt: ‘’Vanaf mijn 18e fokte ik hanen voor hanengevechten. Mensen zetten dan veel geld in op de haan waarvan zij denken dat hij zal winnen. Mijn leven bestond destijds uit deze gevechten, gokken en drinken. Een vriend van me kwam tot geloof en vertelde me vaak over het Evangelie. Ik luisterde niet naar hem, omdat ik bang was dat ik veel op moest geven als ik ook tot geloof zou komen.’’

Zijn vriend zegt voor hem te blijven bidden, maar Diokno leeft op dezelfde manier verder. Tot in 2017 het noodlot toeslaat. ‘’Mijn zoontje overleed. Tijdens de begrafenis vertelde mijn vriend me opnieuw over het Evangelie. Uit respect dat hij erbij was op die dag luisterde ik deze keer naar hem. Toen gebeurde het: Gods Woord raakte mijn hart! Ik besefte dat ik een zondaar was en zo niet verder kon leven. De woorden uit Johannes 3 vers 16 ontroerden mij. God gaf Zijn Zoon om mij te redden! Ik kon niet meer anders meer dan me overgeven aan Hem.’’

Diokno zet zich nu actief in om het Evangelie verder te verspreiden. In zijn huis worden kerkdiensten gehouden en de gemeente groeit hard. De hanen die hij vroeger gebruikte voor gevechten dienen nu als voedsel voor gemeenteleden. ‘’Ik wil anderen bereiken met Gods Woord. Ik ervaar nu hoe ontmoedigend het is als mensen het Evangelie afwijzen. Maar ik hou vol en weet dat alles op Zijn tijd gebeurt.’’

Laat een reactie achter

Scroll naar top